دسته‌بندی نشده

تعمیرکار ترمز ای بی اس تهران

تعمیرکار ترمز ABS

موضوعی که در این مقاله قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم، تعمیرکار ترمز ای بی اس است. ممکن است شما هم این جمله را از زبان رانندگان حرفه‌ای شنیده باشید که گفته‌اند هنگام گرفتن ترمز، پدال را چند بار فشار داده و رها نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید. ترمز ای بی اس نیز همین کار را به شکل اتوماتیک و تخصصی‌تر برای شما انجام می‌دهد.

ترمز ای بی اس چیست؟

این سیستم که به ترمز ضدقفل نیز مشهور است، یک ایمنی برای ترمز اتومبیل‌ها است که هنگام لیز خوردن خودرو و در حین ترمز گرفتن، از قفل شدن چرخ‌های اتومبیل جلوگیری می‌کند.
البته ترمز ای بی اس به هیچ‌وجه جایگزین ترمز اصلی اتومبیل نمی‌گردد.

علائم خرابی ترمز ای بی اس

۱_ روشن شدن ترمز و چراغ ای بی اس به صورت همزمان: طبق مشاهدات هنگامی که خرابی سیستم ترمز ای بی اس اتومبیل شما به نقطه اوج خود برسد.
چراغ سیستم ترمز و چراغ ای بی اس به یک‌باره و به شکل همزمان روشن شوند؛ در چنین شرایطی باید سریعاً خودروی خود را متوقف نموده و با یک تعمیرکار متخصص تماس حاصل نمایید؛ چرا که چنین مشکلی بیانگر اشکالات اساسی در سیستم ترمز ضدقفل شماست و اگر به آن توجه نکنید، سبب ایجاد سوانح ناگوار می‌گردد.
۲_ عملکرد نامناسب پدال ترمز:
در صورتی که در حین ترمز گرفتن متوجه شدید که پدال ترمز مانند سابق عمل نمی‌کند.

به دنبال این مشکل در سیستم ترمز ضدقفل اتومبیلتان باشید. و هرچه سریعترآن را رفع کنید.
۳_ سفتی پدال:
اگر پدال ترمز اتومبیل شما نسبت به قبل اندکی سفت‌تر شده باشد.

هنگام ترمز گرفتن نیاز به اعمال فشار بیشتری روی پدال ترمز دارید. به احتمال زیاد این مشکل از ناحیه پمپ ای بی اس است که باید در اسرع وقت آن را رفع نمایید.

۴_ قفل شدن ترمز هنگام رانندگی:

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم. پایه و اساس کار ترمز ای بی اس پیشگیری از قفل شدن چرخ‌های اتومبیل است. پس اگر در حین رانندگی چرخ‌های اتومبیلتان و یا حتی ترمز ماشین قفل شد. اطمینان داشته باشید که در سیستم ای بی اس مشکلی رخ داده است .
این اتفاق بیانگر عملکرد نادرست سیستم ای بی اس است که هرچه سریع‌تر باید برطرف گردد.

تعمیر خرابی ترمز ای بی اس

در این قسمت می‌خواهیم راهکارهایی را به شما بگوییم تا اگر به صورت یک دفعه با خرابی ترمز ای بی اس مواجه شدید، از آن استفاده کنید. البته انجام این کارها موقتی است ولی تا زمان سپردن ماشین به دست یک تعمیرکار متخصص، می‌تواند مؤثر باشد. در صورتی که به شکل ناگهانی با روشن شدن چراغ ای بی اس مواجه شدید، کارهای زیر را انجام دهید:
_ در آن لحظه بهتر است اتومبیل را متوقف کرده وخاموش نمایید و بعد از گذشت حدود ۱۰_۲۰ ثانیه، مجدداً اتومبیل خود را روشن کنید. با انجام این کار سیستم ای سی و مجدداً سنسورها را بررسی می‌کند.
_ به فیوز مرتبط با ای بی اس توجه کنید. آن را بیرون آورده و ببینید که آیا دچار سوختگی یا آسیب دیدگی شده است یا خیر.

_ چک کردن سطح روغن ترمز نیز از جمله کارهایی است که انجام آن در هنگام خاموش شدن چراغ ای بی اس امری ضروری است. جهت انجام این کار درب محفظه موتور را باز کنید و مخزن روغن ترمز را مشاهده نمایید. در صورتی که سطح روغن از میزان استاندارد کمتر بود، مقداری از مایع روغن ترمز را در آن بریزید.
_ نهایتاً هرچه زودتر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و اتومبیل را دیاگ بزنید. با انجام این کار سنسور چرخی که هشدار را اعلام کرده است. اگر به دیاگ دسترسی ندارید. خودتان چرخ‌های اتومبیل را باز کنید و محل اتصالات سنسورها را بررسی نمایید. در صورتی که سنسور کثیف باشد آن را با دقت و به آرامی تمیز کنید.

 

نتیجه‌گیری

به طورکلی در صورتی که با مشکل خرابی ترمز ای بی اس مواجه شدید، حتماً به سرعت درصدد حل مسئله برآیید.
حتماً این را درنظر داشته باشید .که اگر ترمز ای بی اس خودرو نقصی داشت، به هیچ‌وجه با اتومبیل رانندگی نکنید. چرا که ممکن است ترمز کار نکند و جان شما را در معرض خطر قرار دهد.

سؤالات متداول

۱_نام دیگر ترمز ای بی اس چیست؟ ترمز ضدقفل
۲_اصلی‌ترین نشانه ایجاد مشکل در ترمز ای بی اس چیست؟ روشن شدن چراغ ای بی اس

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *