مقالات

تعمیرگاه ترمز ای بی اس تهران

تعمیرگاه ترمز ای بی اس

تعمیرگاه ترمز ABS تهران

الف: ترمز یکی از اجزای تشکیل‌‎دهنده هر خودرویی است. ب: ترمز ای بی اس یا همان ترمز ضد قفل یکی از مهم‌ترین ترمزهایی محسوب می‌شود که بیش‌تر خودروها از آن برخوردارند. پ: ترمز ای بی اس توسط ترمز معمولی خودرو کار می‌کند. و در صورت توقف با پمپاژ شدن اتوماتیک، ترمزها این سیستم فعال می‌شود. حال در این مطلب قصد داریم شما کاربران گرامی را با ترمز ای بی اس و نحوه تعمیر آن آشنا کنیم.

ترمز ای بی اس چیست؟

امروزه سیستم ترمز ای بی اس در بسیاری از اتومبیل‌ها وجود دارد که هدف از طراحی آن جلوگیری از لیز خوردن ناگهانی خودروها است. البته برخی از خودروهای تولید شده به سیستم ای بی اس مجهز نیستند. به گونه‌ای که هنگام فشار دادن ناگهانی پدال ترمز کنترل خودرو از دست خارج شده و منجر به حوادثات ناگوار می‌شود. علاوه بر پیشگیری از اتفاقات ناگهانی، این ترمز تأثیر مثبتی روی نحوه عملکرد فرمان نیز می‌گذارد.

علت خرابی ترمز ای بی اس

شاید برایتان سؤال باشد که از کجا بدانیم ترمز ای بی اس خودرو خراب شده است؟ در این بخش می‌خواهیم به بررسی علت خرابی ترمز ضد قفل بپردازیم.
روشن شدن همزمان چراغ ترمز و ای بی اس
هنگامی که در حال رانندگی هستید ممکن است به طور ناگهانی با روشن شدن چراغ ترمز و ای بی اس به عنوان هشدار دهنده مواجعه شوید. در این مواقع باید خودرو توقف کرده و با امداد خودرو تماس حاصل کنید.این هشدار نشان‌دهنده این است. که ترمز ای بی اس خودرو دچار اختلال شده و نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. البته نادیده گرفتن این موضوع موجب خطرات دلخراشی خواهدشد.

اختلال در عملکرد پدال ترمز خودرو

اگر عملکرد پدال ترمز خودرو همانند روز قبل نباشد یا برای فشار دادن آن باید وقت زیادی صرف کنید تا ترمز کاملاً گرفته شود. در این مواقع به خراب شدن پمپ ترمز ضد قفل پی می‌برید.
سفت بودن پدال ترمز
برخی مواقع قرارگیری پا روی ترمز و فشردن آن کار بسیار دشواری است. به گونه‌ای که باید فشار زیادی را به ترمز وارد کرد. در این شرایط احتمال خراب شدن پمپ ای بی اس بسیار بالا است.

قفل شدن ترمز در رانندگی

اگر هنگام رانندگی متوجه شدید که یکی از چرخ‌های خودرو قفل شده یا چراغ ترمز ای بی اس در حال ارور دادن است.
باید بدانید که عملکرد سیستم ترمز ضد قفل دچار اختلال شده و باید سریعاً به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجار مراجعه کنید.

چگونه ترمز ای بی اس خودرو را تعمیر کنیم؟

در قسمت بالا به علائم خراب شدن ترمز ای بی اس اشاره کردیم. اگر شاهد این خرابی‌ها در عملکرد ترمز خودرو شده‌اید. کافیست به فکر تعمیر آن در اولین فرصت باشید. برای تعمیر کردن ترمز ای بی اس یا ضد قفل باید خودرو را به تعمیراتی‌های مجاز و حرفه‌ای ببرید.
تا سریعاً به رفع خرابی ترمز پرداخته شود. افراد تعمیرکار با توجه به تخصص ویژه‌ای که در این زمینه دارند.
|می‌توانند خرابی را سریع تشخیص دهند. که چه چیزی موجب خرابی ترمز ای بی اس شده یا آن را چگونه می‌توان رفع کرد.

سخن پایانی

در این مطلب توانستیم به بررسی موضوع تعمیرگاه ترمز ای بی اس بپردازیم. این سیستم به قدری فعال است .
هنگام لیز خوردن خودرو در زمستان و خطراتی که به صورت ناگهانی هنگام رانندگی رخ می‌دهد. پیشگیری کرده و جان سرنشینان را نجات می‌دهد. در صورت خراب شدن ترمز می‌توانید به تعمیرگاه‌های مجاز و متخصص در سطح شهر مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *