مقالات

تعمیر ترمز خودرو

تعمیر ترمز خودرو

تعمیر ترمز خودرو تهران

هر وسیله نقلیه دارای ترمز است که برای متوقف کردن خودرو استفاده می‌شود. به محض فشار دادن ترمز،چرخ‌ها تولیداصطکاک کرده و سرعت خودرو کاهش پیدا می‌کند.برخی مواقع ممکن است ترمز خودرو خراب شود و نتوانید سرعت را کاهش دهید در این مواقع باید خودرو را در اولین فرصت به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ببرید یا اگر در این زمینه تخصص داشته باشید می‌توانید به حل مشکل اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی تعمیر ترمز خودرو و مسائل مربوط به آن بپردازیم.

علائم خرابی ترمز خودرو

زمانی که شاهد علائم زیر شدید می‌توان گفت ترمز خودرو دچار مشکل جدی شده که در اولین فرصت باید به تعمیر آن اقدام کرد. در این بخش به بررسی نشانه‌های خرابی ترمز خودرو می‌پردازیم.
ایجاد صدای جیغ و ضربه هنگام ترمز گیری
سفت بودن بیش از حد پدال ترمز
کشیده شدن خودرو به یک جهت هنگام ترمز کردن
روشن شدن چراغ خودرو در صفحه کیلومتر خودرو
هنگام روشن کردن، خودرو با لرزش روبرو شود.

تعمیر ترمز خودرو

امروزه ترمزهای مختلفی برای خودروها استفاده می‌شود که هر کدام به مرور زمان دچار مشکلاتی می‌شوند. تعمیر کردن ترمز خودرو یکی از حساس‌ترین کارها محسوب می‌شود که صاحب خودرو باید در مواقعی که علائمی از خرابی مشاهده کرد، خودرو را سریعاً به تعمیرگاه ببرید تا توسط متخصصین بررسی و رفع مشکل شود.

مراحل تعمیر ترمز خودرو

تعمیرکار برای تعمیر کردن ترمز خودرو باید مراحل زیر را با دقتطی کرده تا مشکل ترمز حل شود. در این بخش به معرفی مراحل تعمیر ترمز خودرو اشاره می‌کنیم که شامل موارد زیر است:
بررسی قطعات شل اطراف ترمز
از شل بودنلنت ترمز در محدوده کولیس اطمینان حاصل کنید.
خمیر مرطوب کننده برای تعمیر ترمزهای پر سروصدا تهیه کنید.
بررسی کردن لنت ترمز و در صورت فرسودگی آن را تعویض کنید.
امتحان کردن مواردگوناگون لنت ترمز
بررسی کردن درام ترمز از لحاظ نمره گذاری، ساییدگی و شیار زدن
در تعمیر ترمزهای پر سروصدا، روتورها را مجدد چک کنید.
عوض کردن درام و روتورها

هزینه تعمیر ترمز خودرو چقدر است؟

هنگامی که ترمز خودرو دچار اختلال می‌شود و آن را به تعمیرگاه می‌برید، ترمز توسط فرد ماهر بررسی شده و مشکل به وجود آمده را به شما مطرح می‌کند. هزینه تعمیر ترمز بستگی به میزان تخصص فرد تعمیرکار دارد. کسانی که در این زمینه تازه کار هستند و اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با نوع ترمز و تعویض ندارند و همیشه وقت زیادی را صرف تشخیص خرابی ترمز می‌کنند، اما تشخیص مشکل برایشان بسیار دشوار است. اما کسانی که در این زمینه حرفه‌ای هستند به محض نگاه انداختن به ترمز خودرو سریعاً متوجه خرابی می‌شوند و آن را در کم‌ترین زمان رفع می‌کنند.
در نتیجه هر چقدر تجربه فرد تعمیرکار بالاتر باشد رفع خرابی سریع‌تر انجام شده و هزینه مناسب‌تریدریافت می‌کند. اما افراد تازه کار به دلیل نداشتن تخصص کافی در این زمینه ممکن استاطراف ترمز را دست کاری کرده وخرابی‌های دیگری هم به وجود بیاید و در این صورت هزینه بیش‌تری هم باید پرداخت کنید.

سخن آخر

ترمز یکی از مهم‌ترین وسایل در خودروها است که اهمیت زیادی در رانندگی دارد. پیش از مسافرت از سالم بودن ترمز خودرو اطمینان حاصل کنید تا در طول مسیر هیچ خطری شما را تهدید نکند.برای پیشگیری از خراب شدن ترمز بهتر است هر از گاهی ترمز را سرویس کنید تا ایمنی بیش‌تری داشته باشد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *